Ahad, 2 November 2014

Sakitnya Buasir...

Assalammualaikum dan salam sejahtera...
Pernah tak ibu2 alami buasir semasa dalam pantang? Nurul nak share sikit pasal buasir hari ni.
Apa itu buasir? Kalau bahasa pasarnya apa yang kita semua selalu paham, buasir adalah masalah usus terkeluar dari lubang dubur. sakit ke buasir ni?
Sakitnya xdelah 24 jam tapi masa kita nak buang air besar dan lebih parah bila usus tu dah keluar tapi tak masuk2. Nak berjalan pun terkengkang kengkang sebab bila "dia" bengkak, nak jalan takut bergesal.
Haaa.... masa tu sakitnya jgn cite,  rase macam x nak gerak pegi mana2.

Nurul alami buasir ni masa mengandungkan anak pertama. Masa tu disebabkan x suke minum air masak dan selalu skip makan vitamin yang dokter bagi. Disebabkan itu Nurul alami masalah sembelit yang kronik.
Jadi bila dah sembelit, nak membuang pun otomatik kita akan meneran tahap dewalah kan. sebab tu usus tu terkeluar dan luka. sampai satu tahap bila nak membuang Nurul akan menangis sebab sakit dan takut tgok darah yang menitik2 kat mangkuk toilet tu.

Bila dah bersalin, keadaan jadi makin teruk sebab meneran kuat sangat masa nak push baby tu. Bengkaknya jgn cerita. Takut nak meneran punya pasal sampai Nurul tahan nak buang air besar smpai 8 hari. Hari ke 9 dah nak pitam barulah terhegeh hegeh carik ubat nak kasi membuang.
Sekali lagi air mataku tumpah sebab sakit sangat2.

Petang tu terus melawat En.Google, carik segala macam petua dan ubat ubatan tradisional untuk buasir. mase tu baru jumpa ubat buasir Shaklee, ade Omegaguard, Ostematrix dan Zink. Tapi disebabkan x cukup budjet mase tu Nurul cuma try Ostematrix je jadi cuma mengharapkan Ostematrix supaya senang membuang dan manjakani yg disapu pada buasir tu. So kesannya x optimum dan lambt baik.

Jom Nurul kenalkan dengan set buasir Shaklee.



 
 
Kenapa kena amik set? Sebab setiap item ada tugasnya sendiri. OmegaGuard untuk kurangkan bengkak, Ostematrix untuk mudahkan pembuangan dan Zink untuk cepatkan proses penyembuhan luka. Bulan lepas ada sorang customer yang amik set ni, tapi dia amik Omeguard dan Ostematrix je. Dia juga mengalami buasir yang kronik. Alhamdulillah dalam masa tak sampai 2 minggu bengkak dah surut dan membuang pun senang. Hari ni dia mesej nak amik zink sebotol sebab luka yang dalam belum sembuh sepenuhnya.
 
Tiada kata yang boleh digambarkan bila kita dapat membantu insan lain untuk hidup lebih sihat.
 
 
Nak Order atau pertanyaan lanjut? boleh PM @ Whatsapp Nurul 012-7520242
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan