Sabtu, 4 April 2015

UBAT TAHAN SAKIT VS VIVIX

Pain killer vs vivix!

Kenapa pain killer?
Kenapa vivix?

Setiap hari saya akan tanya perkembangan kesihatan mak saya. Almaklumlah pesakit barah tahap 4 yg dah dinasihatkan tuan doktor untuk buat wasiat sebab diramalkan x boleh hidup lama. Apa2 boleh jadi pada bila2 masa. Jadi sebagai anak sulung dan satu2nya perempuan, wajib bagi saya monitor keadaan dan keperluan mak. 7 taun lepas mak dan pain killer x dapat dipisahkan. Mula2 ambil bila perlu sahaja. Lepas tu wajib amik setiap hari. Dari sebiji bertambah ke dua biji dan akhirnya wajib amik 4 BIJI SEHARI.

Larat ke kita nak biar mak kita dok telan je ubat tahan sakit hari2 padahal dokter acap kali mengingatkan bahawa pain killer tu boleh menyebabkan kegagalan buah pinggang. Sanggup ke kita gelak ketawa dgn suami dan anak2 sedangkan mak kat rumah pukul 3 pagi x tido menahan bisa badan. Sungguh saya x sanggup.

Tapi saya x punya lebihan duit yg banyak tuk belikan mak ubat yg mahal2. Hatta nak beli vivix yg rm475.00 tu pun saya rasa x mampu. Saya rasa klu belikan vivix tu mesti saya x ckup duit belanja. Tp bila makin hari mak makin lemah, bila hari makin hari keluhan lebih kerap didengar dr mulut mak, saya nekad menabung tuk belikan mak vivix. Bulan pertama, bulan kedua dan kini masuk bulan ketiga.
Pelik! Sebab wlaupun belikan mak vivix, duit poket x pernah kering. Allah maha besar. Berbakti pada ibu bapa lebih banyak rezeki yg tiba.

Sekarang mak dah TAK PERLU TELAN UBAT TAHAN SAKIT LANGSUNG .

Percaya atau tidak dari 4 biji berkurang kepada 2 biji dan akhirnya dah x payah makan langsung. Dari tido pukul 3 dan bangun pukul 5 , mak boleh dapat tidur yg ckup berkualiti. Dari bisa2 badan sekarang bisanya hilang. Dari darah tingginya 220 kini x makan ubat darah tggi 2 hari pun bacaannya x lebih 130.

Perasaan? Gembira dan bersyukur kerana sekurg kurgnya saya dah lakukan dan berikan yg terbaik. Taklah kalau mak dah xde baru rasa nak menyesal.

#mystory

Anak pesakit kanser & pengedar shaklee
Nurul said 0127520242
Fb  @ Nurul Harliza Said
Insta  @ Nurulsaid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan